Managerii americanii și cei japonezi au decis să se întreacă într-un concurs de canotaj. Ambele echipe s-au antrenat din greu. În ziua cea mare, se simțeau pregătiți. Japonezii au castigat cu un avans de doi kilometri. Americanii au fost extrem de descurajați că au pierdut. Moralul lor s-a prăbușit.
Managementul a decis că motivul unei înfrângeri atât de zdrobitoare trebuie aflat, așa că au angajat o firma de consultanta care să investigheze problema și să recomande acțiuni corective.
Consultantul a aflat că echipa japoneza a avut opt oameni la vâsle și unul la cârmă; americanii au avut un om care vâslea și opt oameni la cârmă. Așa că, după un an de studii și milioane de dolari cheltuiți că să analizeze problema, firma de consultanta a ajuns la concluzia că sunt prea mulți oameni la cârmă și prea putini la vâsle în echipa americana.
Pe măsură ce se apropia ziua cursei din anul următor, structura manageriala a echipei americane a fost complet reorganizata. Noua structura cuprindea: patru manageri de cârmă, trei manageri zonali de cârmă și un nou sistem de urmărire a performantelor pentru omul de la vâsle, că să i se asigure stimulent în munca.
Anul următor, japonezii au castigat cu un avans de patru kilometri.
Umiliți, cei din corporația americana l-au concediat pe vâslaș pentru performante slabe și au acordat managerilor o prima, pentru că au descoperit unde era problema.
Foto pixabay.com
Citește și: